Zoekfilter

Zoek in alle merken

Certificaten

Gebruik

Subcategories

Sportvoeding

De meest pure sportvoeding vind je bij Puur&Fit. Zuivere pure ingrediënten en geen onnodige chemische toevoegingen. Hierdoor worden ze beter in je lichaam opgenomen.

Als je veel sport is het natuurlijk van belang dat je er een puur en gezond voedingspatroon op na houdt. Sportvoeding supplementen zijn bedoeld om je te ondersteunen in je prestati...
De meest pure sportvoeding vind je bij Puur&Fit. Zuivere pure ingrediënten en geen onnodige chemische toevoegingen. Hierdoor worden ze beter in je lichaam opgenomen.

Als je veel sport is het natuurlijk van belang dat je er een puur en gezond voedingspatroon op na houdt. Sportvoeding supplementen zijn bedoeld om je te ondersteunen in je prestatie en in het behaalde resultaat.

Binnen ons sportvoeding assortiment onderscheiden we bij Puur&Fit 4 verschillende categorieën:

  • Eiwitten
  • Creatine
  • Aminozuren
  • Weight gainers

Eiwitten zijn voor sporters het belangrijkst. Zij zorgen voor de spieropbouw en het herstel na het sporten.

Creatine zorgt ervoor dat je vermoeidheid tijdens het sporten kunt uitstellen. Vooral tijdens kortdurende krachtinspanningen is het bijzonder werkzaam.

Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten in het lichaam. Als je opzoek bent naar een specifiek aminozuur biedt dit uitkomst.

Weight gainers worden gebruikt om extra body te creëren. Om aan krachtsport te doen is het van belang dat je een goede basis hebt voor het opbouwen van spieren.

Meer


Subcategorieën

  • Eiwitten

    Eiwitten zijn natuurlijk gezien de belangrijkste stof voor groei, ontwikkeling en herstel van alle lichaamsweefsels. Niet voor niks zijn ze één van de belangrijkste supplementen gebruikt door sporters die doen aan fitness en bodybuilding.

    Als (intensief) sporter ligt de behoefde aan eiwitten veel hoger dan een gemiddeld persoon. Om die reden is het van belang dat je een extra bron van eiwitten binnen krijgt. Er zijn enorm veel verschillende soorten eiwit supplementen op de markt. Helaas zijn ze niet allemaal van de juiste pure kwaliteit.

    Ook voor mensen die willen afvallen wordt het gebruik van extra eiwitten aangeraden. Hierdoor blijft je spiermassa op niveau, terwijl je vet sneller verbrand.

    Bij Puur&Fit zijn alleen de meeste pure eiwitten voor je geselecteerd. Hierdoor worden ze beter door je lichaam opgenomen en bevatten ze geen slechte kunstmatige toevoegingen. 

    Het toevoegen van eiwitten aan je dagelijkse voeding kan op verschillende momenten van de dag en om verschillende redenen

    Eiwitshake als maaltijdvervanger

    Als je wat overtollige kilo’s wilt kwijtraken is het een goede optie om te kiezen voor een eiwitshake als maaltijd vervanger. Ze geven snel een gevuld gevoel en zorgen voor een lekker energieboost. Je kunt ze ook naast je maaltijd gebruiken.

    Als maaltijdvervanger kun je het beste gaan van Whey eiwitten met een lekkere smaak. De shakes binnen ons assortiment bevatten geen aspartaam, suiker of andere  geur- en kleurstoffen.

    Eiwitten ’s ochtends gebruiken

    Omdat je ’s nachts geen voedingstoffen hebt binnen gekregen is de ochtend een goed moment om eiwitten tot je te nemen. Kies op in de ochtend altijd voor Whey/wei eiwitten.

    Eiwitten voordat je gaat trainen

    Voordat je aan een training begint is het van belang om eiwitten in te nemen die snel opneembaar zijn. Voor de training kun je het beste kiezen voor Whey isolaat eiwit.

    Eiwitten na je training

    Misschien wel het belangrijkste moment van jouw eiwitinname. Na de training wil je dat je lichaam snel herstelt en dat de spieropbouw begint. Dit is het moment dat het lichaam ‘klaar’ is om veel meer spieropbouwende stoffen in te nemen dan normaal gesproken.

    Kies na de training ook in het ideale geval voor whey / wei isolaat eiwit.

    Eiwitten tijdens je slaap

    Voordat je naar bed gaat kun je ook wat eiwitten nemen. Zeker voor krachtsporters een goed idee, je spieren groeien immers vooral in de nachtelijke uurtjes.

  • Creatine
    Creatine wordt veel gebruikt als supplement bij krachtsport en andere vormen van kortdurende inspanning. Het stimuleert de spieropbouw en het spierherstel. Daarnaast kan creatine er aan bij dragen om de vermoeidheid van spieren uit te stellen. Hierdoor kunnen spieren langer belast en dus beter getraind worden.

    Creatine in het lichaam

    Van nature komt creatine voor in het menselijk lichaam. Het wordt geproduceerd door de aminozuren arginine, glycine en methionine in onder meer nier, lever en de alvleesklier. Vooral in spieren komt creatine in hoge mate voor. Ook via voeding krijgen we creatine binnen. Voornamelijk via vlees.

    In de spieren wordt creatine omgezet in creatinefosfaat. Deze stof geeft energie aan de spieren. Je kunt stellen dat spieren bij krachtige intensieve inspanning in eerste instantie hun energie halen uit creatinefosfaat. Pas daarna worden ook andere energiebronnen aangesproken.

    Bij een laag gehalte aan creatinefosfaat raken spieren vermoeid. Die vermoeidheid kun je uit te stellen met voldoende creatine in het lichaam.

    Creatine gebruiken

    Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan wat er gebeurt met sporters na een inname van 20 gram creatine per dag gedurende een aantal dagen. Het gehalte creatinefosfaat bleek in de spieren bleek aanzienlijk toegenomen. De proefpersonen uit het onderzoek konden een meer krachtigere sportprestatie leveren.

     Het gebruik van creatine als (kracht)sporter kun je het beste in delen in twee verschillende fases:

    • Oplaadfase
    • Onderhoudsfase

    In de oplaadfase gebruik je gedurende 4 – 6 dagen 20 gram creatine per dag. Dit dien je te verdelen over een aantal inname momenten.

    Daarna volgt de onderhoudsfase. In deze fase neem je nog slechts 2 gram per dag om je creatine niveau op peil te houden.

    Creatine voor vegetariërs

    Omdat wij creatine voornamelijk binnen krijgen via vlees is het voor vegetariërs soms van belang om ook extra creatine in te nemen. Dit kan gemakkelijk met tabletten zoals Creatine 1000mg van Source naturals.

  • Aminozuren
    Aminozuren kun je zien als de bouwstenen voor eiwitten. Ze zijn een belangrijke bron voor de opbouw van spieren. Als je de verhouding van aminozuren in je lichaam in balans brengt, neemt je spiermassa sneller toe.

    Er zijn essentiële en niet-essentiële aminozuren. Het verschil is dat het lichaam essentiële aminozuren niet zelf kan aanmaken. Je moet deze dus via voeding of supplementen binnen krijgen.

    Aminozuur behoefte bij sporters

    Omdat sporters meer behoefte hebben aan aminozuren dan gemiddeld wordt het aangeraden deze extra te suppleren. Veel gebruikt zijn de zogenaamde BCAA aminozuren. Dit is een combinatie van aminozuren die een derde van de hoeveelheid in de spieren vertegenwoordigd.

    De aminozuren in deze categorie zijn speciaal bedoeld als aanvulling tijdens het sporten.

  • Weight Gainers
    Weight gainers kun je gebruiken als sporter die in lichaamsgewicht wil toenemen. Voor het opbouwen van spiermassa is het van belang dat je een goede basis hebt.

    Je gewicht kan toenemen in vetpercentage en spiermassa. Een goede weight gainer zorgt vooral voor de aanmaak van extra spiermassa. Weight gainers van mindere kwaliteit laten je vetpercentage toenemen.

    Weight gainers van goede kwaliteit

    Er zit nogal wat verschil in de kwaliteit van weight gainers. Onder meer het gebruik van veel suiker zorgt er voor dat de ‘goedkopere’ varianten je vetpercentage laten toenemen. Suiker wordt ook wel een lege calorie genoemd, ofwel calorieën zonder voedingswaarden. Het lichaam kan daar niets anders meer doen dan het opslaan als vet.

    Goede weight gainers bevatten een hoog percentage eiwitten en meerder complexe koolhydraten. Deze meer volle calorieën kun je goed gebruiken tijdens het sporten. Ze helpen je spieren herstellen en je spiermassa toenemen.

    Een weight gainer van hogere kwaliteit bevat minimaal 30 gram eiwit per 100 gram.

  • Sportdrank
Toont 1 - 12 van de 163 items
Toont 1 - 12 van de 163 items